Huisregels en Incasso

Van harte welkom in onze praktijk

Wij vinden duidelijkheid in onze wederzijdse communicatie belangrijk. Allereerst voor U, zodat u weet hoe wij werken om een optimale en duurzame mondgezondheid te behouden tegen zo laag mogelijke kosten.

Samen werken aan mondgezondheid

  1. Wij controleren volwassenen 1- of 2-maal per jaar en kinderen 2 – 3-maal per jaar. Ook als u (nog) geen pijnklachten heeft.
  2. Controleren wij regelmatig en heeft u toch een pijnklacht? Bel dan voor tussen 8:00 en 8:30 uur. Een van onze collega’s helpt u dezelfde dag indien mogelijk.
  3. Extracties plannen wij alleen in de ochtend. Bij onverhoopte complicaties, kunnen we die dezelfde dag nog oplossen.
  4. Pijnklachten of ongelukken buiten openingstijden? Bel het spoednummer voor de dienstdoende tandarts in onze regio.

Afspraken

  1. Het is handig om bij een bezoek direct de volgende afspraak in te plannen. U voorkomt daardoor een wachttijd.
  2. Is er geen vervolgafspraak, dan sturen wij u per email een uitnodiging voor je periodieke controle.
  3. Afspraken bevestigen wij per e-mail.
  4. Enkele dagen voor je afspraak sturen wij een e-mail ter herinnering.
  5. Een afspraak kunt u tot 48 uur van tevoren kosteloos verplaatsen. Dit kan alleen telefonisch (alleen in weekend ook via e-mail)!
  6. Komt u te laat en resteert er niet voldoende behandeltijd, komt u een afspraak niet na of zegt u deze binnen 48 uur af? Conform de landelijk vastgestelde richtlijn brengen wij dan, ongeacht de reden, de gereserveerde tijd in rekening. Dit is maximaal 100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling. De declaratiecode is C90: “Niet nagekomen afspraak”. Wij maken hiervan een registratie op uw patiëntenkaart.
  7. Indien u herhaaldelijk te laat komt en/of een afspraak niet nakomt, heeft Tandartspraktijk Faunabuurt het recht u uit te schrijven. Wij zullen u dan verzoeken een andere tandarts te zoeken.

Nota en incasso via Infomedics

  1. Wijzigt uw e-mailadres, woonadres, gezondheid status of verzekering? Geef dat via een email aan ons door.
  2. Voor behandelingen die meer kosten dan € 250 sturen wij u vooraf altijd een begroting.
  3. U hoeft bij ons niet contant te betalen maar het kan wel per PIN. De nota wordt normaliter door Infomedics geind of per email toegestuurd. (download hier de Infomedics informatie ). Verdere informatie kunt u hier lezen.   Indien u herhaaldelijk een nota te laat betaalt of zelfs niet betaalt, heeft Tandartspraktijk Faunabuurt het recht u uit te schrijven. Wij zullen u dan verzoeken een andere tandarts te zoeken. Dit laat onverlet dat alle openstaande facturen, eventueel inclusief incassokosten, betaald dienen te worden, voordat een dossier zal worden doorgestuurd.
  4. Indien u niet bent verzekerd, dan dient u wél direct bij ons contant of per PIN te betalen 

Vergoeding verzekeraar

Wij raden u aan om de website www.allesoverhetgebit.nl eens te bezoeken. Daar vindt u alle informatie over vergoedingen door je zorgverzekeraar. Ook kunt u verzekeringen vergelijken. Verder vindt u hier veel andere nuttige en belangrijke informatie.

Lees ook onze privacy-pagina voor uitleg over hoe wij omgaan met privacy en met jouw gegevens.

– Telefoonnummer Tandartspraktijk Faunabuurt: 036 – 532 51 42
– Spoednummer buiten openingstijden: 0900 – 1515
– Vragen over onze nota? Bel Infomedics; 036 203 1900
– Wijzigingen gegevens: contact@tandartsfaunabuurt.nl